Enostranska odpoved potrošniške pogodbe, sklenjene na daljavo
V skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov ima Potrošnik pravico, da brez navedbe razlogov enostransko odstopi od pogodbe, sklenjene na daljavo, najpozneje v 14 dneh od sklenitve pogodbe.
V primeru pogodbe o prodaji začne ta rok teči od dneva, ko Potrošnik ali tretja oseba, ki jo določi Potrošnik, in ki ni prevoznik, prejme blago, ki je predmet pogodbe, v posest.
Pred iztekom roka za enostranski odstop od pogodbe mora Potrošnik obvestiti trgovca o svoji odločitvi, da odstopi od pogodbe, in sicer z uporabo obrazca za enostranski odstop od pogodbe ali z drugo nedvoumno izjavo, s katero izrazi svojo voljo do odstopa od pogodbe.
Izjavo o odstopu lahko Potrošnik pošlje na naslov Prodajalca:
BOLERO ADRIA d.o.o., Avenija Dubrovnik 15, Zagrebački velesajam, Paviljon 12, 10000 Zagreb ali na e-naslov: info@bolerodrinks.si.
Prodajalec bo Potrošniku brez odlašanja posredoval potrditev prejema izjave o odstopu na trajnem mediju.
Potrošnik mora vrniti blago Prodajalcu brez nepotrebnega odlašanja, v vsakem primeru pa najpozneje v 14 dneh od dneva pošiljanja obvestila o svoji odločitvi, da odstopi od pogodbe.
Prodajalec bo brez odlašanja, najpozneje pa v 14 dneh od prejema obvestila o odločitvi Potrošnika o odstopu, vrnil Potrošniku vsa plačila, opravljena na podlagi pogodbe. Prodajalec ni dolžan povrniti dodatnih stroškov, ki so nastali zaradi izbire dražje vrste dostave s strani Potrošnika, kot je najcenejša vrsta standardne dostave, ki jo je ponudil Prodajalec.
Pri pogodbah o prodaji mora Prodajalec vrniti plačilo šele po tem, ko prejme blago nazaj ali ko mu Potrošnik predloži dokazilo, da je blago poslal nazaj, če je to obvestilo prejeto pred prejemom blaga.
Vračilo plačila bo izvedeno z uporabo istega plačilnega sredstva, kot ga je uporabil Potrošnik pri plačilu, razen če Potrošnik izrecno pristane na drugo plačilno sredstvo, brez dodatnih stroškov za Potrošnika zaradi takega vračila.
Kupec mora vrniti nepoškodovano blago v originalni embalaži z vso dodatno opremo in dokumentacijo, ki je bila priložena ob dostavi, vključno z računom.
Neposredne stroške vračila blaga nosi Kupec.
Potrošnik je odgovoren za vsako zmanjšanje vrednosti blaga, ki je posledica ravnanja z blagom, razen tistega, ki je bilo potrebno za ugotovitev narave, značilnosti in funkcionalnosti blaga.
Če kupec naroči blago in ga brez razloga zavrne, embalaža pa ni poškodovana, ima Prodajalec pravico zadržati znesek neposrednih stroškov vračila od plačanega zneska.
Potrošnik nima pravice do enostranskega odstopa od pogodbe v primerih, določenih z Zakonom o varstvu potrošnikov.
Odgovornost Prodajalca za stvarne napake izdelka
V skladu z Zakonom o obveznih razmerjih Prodajalec odgovarja za stvarne napake, ki so bile na izdelku ob prenosu tveganja na Kupca, ne glede na to, ali so mu bile znane. Prodajalec odgovarja tudi za stvarne napake, ki se pojavijo po prenosu tveganja na Kupca, če so posledica vzroka, ki je obstajal prej. Prodajalec ne odgovarja za napake, ki so bile Kupcu znane ali jih z običajno skrbnostjo ni mogel spregledati, razen v potrošniških pogodbah.
Stvarna napaka obstaja, če:
- izdelek ne ustreza dogovorjenemu opisu, vrsti, količini ali nima funkcionalnosti, združljivosti, interoperabilnosti in drugih lastnosti,
- izdelek ni primeren za poseben namen, o katerem je Kupec obvestil Prodajalca,
- izdelek ni dobavljen z vso dodatno opremo in navodili, kot je določeno v prodajni pogodbi,
- izdelek ni dobavljen z ažuriranji, kot je določeno v pogodbi,
- izdelek ni primeren za običajno uporabo enake vrste izdelkov glede na zakonodajo EU in slovenske standarde,
- izdelek ne ustreza kakovosti ali opisu modela, ki ga je Prodajalec predstavil pred sklenitvijo pogodbe,
- izdelek ni dobavljen z dodatno opremo, navodili ali embalažo, ki jih Kupec razumno pričakuje,
- izdelek nima pričakovane trajnosti, varnosti, funkcionalnosti in drugih lastnosti glede na izjave Prodajalca ali proizvajalca,
- izdelek je nepravilno nameščen ali sestavljen s strani Prodajalca ali osebe, za katero Prodajalec odgovarja,
- izdelek ni pravilno nameščen ali sestavljen zaradi pomanjkljivih navodil Prodajalca.
Kupec ima pravico, da:
- zahteva odpravo napake,
- zahteva zamenjavo z brezhibnim izdelkom,
- zahteva sorazmerno znižanje cene ali
- odstopi od pogodbe. Kupec ima tudi pravico do povračila škode.
Pri odpravi napake lahko Kupec izbere med popravilo ali zamenjavo, če to ni nesorazmerno za Prodajalca. Stroške odprave napake nosi Prodajalec, in sicer v razumnem roku, brez večjih nevšečnosti za Kupca, ki izdelek posreduje Prodajalcu, ki krije tudi stroške prevzema.
Če napaka kljub odpravi ostane, Kupec ohrani pravico do znižanja cene ali odstopa od pogodbe. Pri nepomembni napaki odstop od pogodbe ni mogoč.
Za uveljavljanje reklamacije vas prosimo za: Za reklamacijo kolesa:
- kopijo računa,
- kopijo garancijskega lista,
- fotografijo celega kolesa,
- fotografije poškodovanega okvirja ali dela,
- fotografijo serijske številke kolesa (pod osjo pogona).
Za reklamacijo opreme, oblačil in drugih izdelkov:
- kopijo računa izdelka,
- fotografijo celega poškodovanega artikla,
- fotografije podrobnosti poškodbe,
- fotografijo serijske številke (če obstaja).
Komercijalno jamstvo
Komercijalno jamstvo je svaka obveza kojom se Prodavatelj ili Proizvođač (Davatelj jamstva), povrh zakonske obveze Prodavatelja koja se odnosi na odgovornost za materijalne nedostatke stvari, obvezuje Kupcu vratiti plaćenu cijenu ili zamijeniti, popraviti ili servisirati stvar ako ona ne zadovoljava specifikacije ili druge zahtjeve koji su navedeni u izjavi o jamstvu ili u relevantnom reklamnom materijalu koji je dostupan u trenutku ili prije sklapanja ugovora.
Proizvod ima jamstvo ako je za određeni proizvod izdan jamstveni list, bilo od prodavatelja, bilo od proizvođača. Valjanost jamstva podrazumijeva da se Kupac pridržava uputa koje su navedene na jamstvenom listu te uz uvjet da se Kupac obrati Davatelju jamstva unutar jamstvenog roka i priloži račun Prodavatelja za navedeni proizvod.
Ako Kupcu nije uručen jamstveni list, proizvod nema komercijalno jamstvo te se u tom slučaju Kupac može obratiti prodavatelju radi daljnjih informacija odnosno koristiti se pravima koja mu pripadaju iz odgovornosti Prodavatelja za materijalne nedostatke stvari. Svako komercijalno jamstvo obvezujuće je za Davatelja jamstva u skladu s uvjetima utvrđenima u izjavi o komercijalnom jamstvu i povezanom reklamnome materijalu dostupnima u trenutku ili prije sklapanja ugovora.
Ako proizvođač jamči da će stvar zadovoljavati određene specifikacije ili druge zahtjeve tijekom određenog vremena, računajući od njezine predaje kupcu, kupac može, ako obveza iz jamstva ne bude uredno ispunjena, zahtijevati kako od prodavatelja tako i od proizvođača, da stvar popravi u razumnom roku ili, ako to ne učini, da mu umjesto nje preda stvar koja zadovoljava specifikacije ili druge zahtjeve.
Ako prodavatelj jamči da će stvar zadovoljavati određene specifikacije ili druge zahtjeve tijekom određenog vremena, računajući od njezine predaje kupcu, kupac može, ako obveza iz jamstva ne bude uredno ispunjena, zahtijevati od prodavatelja da stvar popravi u razumnom roku ili, ako to ne učini, da mu umjesto nje preda stvar koja zadovoljava specifikacije ili druge zahtjeve.
Ako stvar ne zadovoljava određenu specifikaciju ili druge zahtjeve koje je Prodavatelj odnosno Proizvođač jamčio, Kupac može zahtijevati popravak ili zamjenu stvari tijekom jamstvenog roka, bez obzira na to kad se nedostatak pojavio te ima pravo na naknadu štete koju je pretrpio zbog toga što je bio lišen uporabe stvari od trenutka traženja popravka ili zamjene do njihova izvršenja.
Ako Prodavatelj ne izvrši u razumnom roku popravak ili zamjenu stvari, Kupac ima pravo na raskid ugovora ili sniženje cijene, a u svakom slučaju i pravo na popravljanje štete. U slučaju manjeg popravka jamstveni rok se produljuje onoliko koliko je kupac bio lišen uporabe stvari.
U slučaju kad je izvršena zamjena stvari ili njezin bitni popravak, jamstveni rok počinje teći ponovno od zamjene odnosno od vraćanja popravljene stvari. Prava Kupca po osnovi jamstva gase se nakon isteka jedne godine računajući od dana kad je zatražio popravak ili zamjenu stvari.
Komercijalno jamstvo ne utječe na ostala prava koja Kupcu pripadaju po drugim osnovama, posebice prava iz odgovornosti za materijalne nedostatke. Na odnose između prodavatelja, odnosno proizvođača i kupca, vezano uz materijalne nedostatke i komercijalno jamstvo, primjenjuju se odredbe Zakona o obveznim odnosima te Zakona o zaštiti potrošača.